Drömmar om framtiden

Dreamcatcher. Photoshop, Wacom Bamboo Pen. 
 
Imorgon börjar jag att åka till ett kontor återigen, vilket känns fruktansvärt skönt efter att ha varit hemma på vardagarna i en månad nu ungefär. Även fast det inte handlar om många dagar så känns det bra att släppa vardagen där hemma och funderingar på om jag ska diska gårdagens disk eller om jag kanske egentligen borde dammsuga hallen. De saker som verkligen inte går att koppla bort om man går hemma.
 
Efter denna vecka så ser framtiden ganska så oklar ut. Verkligen inte utstakad som den har varit tidigare, utan mycket kan hända och kan ändras. Mina förhoppningar är att jag får ett "riktigt" jobb. Ett kontor att gå till med härliga arbetskamrater att dela arbetsvardagen med. Min dröm för nu är att få jobba inom en konsultverksamhet och få olika typer av uppdrag och därmed att ena dagen koda en hemsida och nästa sitta och 3D-modellera ett sovrum. Tanken har givetvis slagit mig om att vara min egen chef och ha makten själv, men är väl egentligen idag lite för feg för att satsa. Utan säkerhet och trygghet kanske det skulle bli svårt att nå de drömmar man vill om att snart skaffa ett eget hus, en trädgård med egna krusbärbuskar och rabarberplantor. Men samtidigt känns det lockande att se hur långt man kan gå med bara sina egna ben.
 
Oavsett vilket så ser jag fram emot att få se vad som kommer hända, om jag blir min egen chef, en anställd eller om jag fortsätter ett år med att vara student. Svaret kommer troligtvis att komma i slutet av augusti och tills dess så gör jag vad jag kan för att få mig sysselsatt inom snar framtid!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej Sofie!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-06-25 @ 13:46:00
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0