Utmana mig

Sedan jag började arbeta på Konstsmide har jag haft ganska dålig ork att färdigställa projekt. Även om mina arbetsuppgifter inte är det exakt samma som mina fritidsintressen så har jag haft otroligt dålig diciplin till att utvecklas inom 3D:n vilket jag hela tiden vill göra. Men nu har jag bestämt mig för att det ska bli ändring på detta, då jag inleder ett projekt för i år som ni kommer kunna följa på bloggen. Varje månad ska jag ha färdigställt en ny 3D-bild som ni kommer att kunna se i bloggen. För det allra mesta kommer jag troligtvis modellera efter en referensbild och försöka göra den så lik som möjligt, men ändra vissa detaljer. Anledningen är för att jag ska lära mer om ljussättning, skuggning och realism i modellerandet och givetvis lära mig att arbeta lite mer med detta under tidspress. I dagsläget kan en bild ta alltifrån 10-50 timmar för mig att göra och jag hoppas att kunna se att bilderna blir bättre på kortare tid.
 
För de som vill kan ju givetvis ge förslag på referensbilder och liknande på t.ex. ett rum. Dock kommer detta givetvis väljas ut efter tid och svårighetsgrad. Startskottet för detta projekt kommer gå i februari. Hope you like it!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske ett djur som ska se så realistiskt ut som möjligt? :) Tänker typ katt eller hund.

2014-01-11 @ 23:21:04
Postat av: David

Bra idé! Föreslår i all ödmjukhet en fontän eller ett vattenfall :) Eller varför inte en chokladfontän med färska jordgubbar i? ;)

2014-01-12 @ 13:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0